Loyaliteit, eerlijkheid en oprechtheid 2/3

“Wij van KRM hebben loyaliteit, eerlijk en oprecht samenwerken boven aan ons lijstje van kernwaarden staan”.  Zo zijn we ons laatste blog geëindigd en zo starten we ons volgende blog.

Mooi woord, “kernwaarden”, een begrip wat je regelmatig hoort galmen over de gangen van organisaties, meestal in het kader van een grote verandering. Het begrip verandering heeft de afgelopen jaren een wat negatieve toon gekregen, vaak omdat een grote verandering gepaard gaat met een reorganisatie en ontslag van collega`s. Interessant he, hoe dat werkt; “de herinnering die we hebben aan een moment, een woord, een gebeurtenis, een geur of een smaak bepalen dus voor een groot gedeelte, hoe wij er in de toekomst tegenaan kijken”.

Laat nou het woord verandering binnen KRM een hele positieve toon hebben. Iedere dag veranderen we, geen dag is hetzelfde en verandering brengt volgens ons een positieve beweging met zich mee. Zo zijn wij altijd in beweging, kijken naar wat er veranderd in de maatschappij, in onze werkomgeving, de vraag van onze klanten en hoe wij naar de wereld willen kijken.

Zo hebben wij gezien dat de afgelopen jaren de vraag naar coaching enorm is gestegen.

Wij zien coachen als een reis die je samen voorbereidt, onderneemt en evalueert. Op deze reis werken we samen aan een persoonlijk doel of een uitdaging in jouw leven. Het kan je helpen zelfbewuster te worden om het beste uit jezelf naar voren te halen. Wij coachen, wij nemen je mee op reis.

De stijgende vraag naar coaching geldt niet alleen voor het individu, ook organisaties kampen met vraagstukken over de besturing. De continue verandering vraagt veel van het individu, de groep en de organisatie zelf. Het evenwicht tussen de (inter)menselijke kant en de bestuurlijke context vraagt continue aandacht. De focus ligt hier vooral op het in staat zijn om verbinding te maken tussen de veranderingen in de doelstellingen, de structuur van organisaties en de consequenties voor het gedrag, de opvatting, de motivatie en de zingeving van de medewerkers.

Want we weten allemaal dat we ontzettend goed zijn om de besturing van een organisatie te veranderen, nieuwe technologieën te implementeren en dan vervolgens vol gas aan de slag te gaan. En elke keer weer vergeten we, of zetten we laag op onze prioriteitenlijstje dat we nog steeds te maken hebben met mensen die de basis vormen van iedere organisatie en de cruciale factor zijn in het slagen van iedere verandering.

Verandering leuk maken, dat is hoe wij van KRM ernaar kijken. De negatieve toon van verandering weer veranderen naar een fijne, positieve toon met aandacht voor de mens.

Wij gaan nieuwe wegen bewandelen, ontgonnen terrein, begaanbaar maken, op onze eigenwijze wijze gaan we aan de slag met coaching. Nieuwsgierig, lees ons volgende blog voor meer achtergrondinformatie. Wij coachen, wij nemen je mee op reis.